גפני עוקץ את ליצמן: "לא יודע מי עשה את הסקר, אבל הייתי מצביע לו" • האזינו

"אני אומר בוודאות לראשונה שהממשלה עושה כל מה שהיא יודעת ויכולה לעשות. אי אפשר היה להגיד את זה על אף ממשלה אחרת"
משה נתנאל 9 Comment on גפני עוקץ את ליצמן: "לא יודע מי עשה את הסקר, אבל הייתי מצביע לו" • האזינו
"אני אומר בוודאות לראשונה שהממשלה עושה כל מה שהיא יודעת ויכולה לעשות. אי אפשר היה להגיד את זה על אף ממשלה אחרת"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, התראיין הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והתייחס למגוון נושאים העומדים על הפרק. פרק נרחב הקדיש גפני לכוונתו להיכנס לעבי הקורה לפתרון בעיית מצוקת הדיור, במיוחד זו החרדית.

"הנושא של פתרון מצוקת הדיור עומד בראש סדר העדיפויות. לפני שעה דיברתי עם שר האוצר בטלפון אחרי פגישה ממושכת שהייתה לי אתו. עד עכשיו תיקנו דברים של הממשלה הקודמת וכעת אנחנו חושבים שהגיע הזמן לטפל בדיור. זה נמצא גם בקווי היסוד של הממשלה וגם בהסכמים הקואליציוניים".

גפני הפתיע כשהכריז כי לראשונה, הוא יכול לומר בוודאות כי הממשלה בדרך הנכונה לפתרון מצוקת הדיור: "נעשים דברים בכיוון החיוב. אני אומר בוודאות לראשונה שהממשלה עושה כל מה שהיא יודעת ויכולה לעשות. אי אפשר היה להגיד את זה על אף ממשלה אחרת".

לדבריו, "עד היום גבו מיסים, לא הכניסו יד לכיס כדי לפתור. הפעם הממשלה מביאה הרבה כסף, מיליארדים מניעת הכנסות במחיר למשתכן לראשונה אחרי 15 שנה. מדובר בלהביא כסף במניעת רווח או ממש. הפעם גם אין את האפליה, והמחיר למשתכן ניתן לכולם, אין קריטריונים מפלים. אמנם נותרה אפליה בהשתתפות בשכר דירה, אבל המחיר למשתכן שהוא הדגל למציאת הפתרון – כל מחוסר דיור יוכל להשתתף בהטבה הזאת".

היה חשוב לגפני להדגיש כי הדברים ייבחנו בפרספקטיבה רחבה, וכי המרחק מהרצון והמאמץ לתוצאות בשטח – משמעותיים ביותר: "לא יכול לדבר על בשורה שהמחיר מתחיל לרדת ואפשר לרכוש דירות. זה לא פתרון של חוקים או תקנות ששונו, שגם זה לוקח זמן. אבל כל מה שקשור להפחתת מחירי הדירות, זה לוקח הרבה זמן. האם אני יכול לומר שאנחנו הולכים לכיוון של הורדת מחירים והורדת בירוקרטיה? – לא. האם הממשלה עושה כל שביכולתה עם נכונות רצינית להביא לשינוי? – כן וכן".

בהמשך התייחס יו"ר דגל התורה לסוגיית היחסים בין מנהלי המוסדות למשרד החינוך, בעקבות הוראת ועדת הרבנים להחרמת כינוסי המשרד. "ועדת הרבנים לענייני חינוך התכנסה עוד לפני הבחירה של מנהל המחוז החדש, והרבנים החליטו שצריך לשים סוף להתערבות הפדגוגית של המשרד בחינוך החרדי".

הוא לא היסס להביע דעה נחרצת נגד עצם קיום המחוז החרדי ואמר: "צריך לעשות הכל לבטל את המחוז החרדי, אני רואה בו את הכלי לאכיפת מדיניותו של שי פירון, מנןף להפוך את החינוך החרדי לממלכתי החרדי". הוא שיבח את שר החינוך בנט על ההבנה שהוא מגלה לעמדה החרדית, ואף טען כי סירב לפגישה שהוצעה עם מנהל המחוז "אפילו אם הוא היה חרדי טוב הייתי מסרב".

על הסקר שזיכה את עמיתו לסיעה יעקב ליצמן בתואר השר הפופולרי ביותר, אמר גפני: "אני שמח בשבילו, חושב שמגיע לו. הוא מתפקד באופן יוצא מהכלל במשרד הבריאות, למען הציבור החרדי ולמען הכלל", הוא מהל את המחמאה בעקיצה: "אני לא יודע מה זה הסקר הזה, אבל אם היו שואלים אותי הייתי מצביע לליצמן".

למרות הסקר המחמיא, גפני לא מעוניין לרגע לקבל על עצמו תפקיד שרף ומרגיש כי הוא ממצה את כישרונותיו דווקא בתפקידו הנוכחי, האזינו:



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    מה העקיצה???????????????????????????
    אתם סתם עושים כותרות!!!!!!!!!

  2. 7

    לא מבין את הראש של מחבר הכתבה. גפני נתן ראיון נאה ביותר, פירגן לליצמן – בפרט לליצמן, גם לדרעי דיבר על הנושאים החשובים לנו. אבי מימרן החמיא לגפני אז למה לסלף ולקלקל?
    האם קיים איזה דחף פנימי לאנשי תקשורת להוציא דברים מהקשרם ולירות לאנ"ש ברגל?

  3. 6

    לא הוגן כלל, שמעתי את הראיון והוא רק פרגן לו!!!

  4. 5

    לא מובן דבר אחד
    אם בנט כזה מבין וקשוב
    אז למה באמת לא מפרקים
    את המחוז החרדי?
    מי מונע את זה הרי אין חוק שמחייב
    מחוז חרדי וכמו שלא היה מחוז כזה לפני תקופת פירון
    חבל שהמראיין לא דחק לקבל תשובה לשאלה זו

  5. 4

    הכותרת פשוט מחרחרת ריב!
    גפני לא עקץ את ליצמן אלא החמיא לו, בכתבה נכתב כי הוא מהל את המחמאה בעקיצה:"אני לא יודע מה זה הסקר הזה, אבל אם היו שואלים אותי הייתי מצביע לליצמן", מישהו רואה כאן עקיצה?
    אילו היה הכתב מחפש לסקר סיקור קולע, היתה הכותרת צריכה להיות
    "גפני מחמיא לליצמן:"לא יודע מי עשה את הסקר, אבל הייתי מצביע לו" •
    לדעתי יש כאן גם זלזול מופגן באינטליגנציה של הקוראים, כביכול לא ישימו הם ליבם לעיוות הפרשנותי הזועק.
    בתקווה לתיקון מיידי, ובתפילה על העתיד.

  6. 3

    בס"ד

    אנו קוראים בזעקה ובקריאה נרגשת לחברי הכנסת יו"ר וועדת הכספים
    הרב גפני הרב יעקב ליצמן וכל שאר החברים
    אנא אל תעמדו מנגד!!!!
    בימים אלו יצא משרד החינוך בפרסום נהלים חדשים בנוגע לאיתנות פיננסית
    של מוסדות חינוך חרדים, שכבר התחילה לפעול!!! ולפיה קריטריונים וכללי מדידה
    לפי רמות של איתנות פיננסית של מוסדות חינוך חרדיים עם קביעת כללים שחברו הפקידים המעניקים לעצמם זכות לעצירת תקציבים!!! למוסד שאין לו מספיק לפי החישובים איתנות פיננסית
    מדובר בפשע ובשערוריה מזעזעת שמשרד החינוך שהנו הגוף שלא משלם לפי חוק
    המחייב 75% למוכש"ר ו – 55% לפטור ובפועל מתקצב (לפי חישוב משרד רו"חי מישור חשבות, המוכר בוועדות ממשלתיות) פחות מ- 30% למוכש"ר ו – 25% לפטור, ומנגד משרד החינוך מחייב את המוסדות החרדיים להפרשות ותשלומים גבוהים בהרבה מתקצובם, ולפיכך רובם ככולם נמצאים ללא איתנות פיננסית,
    מלבד נזקים שמערערים את יציבות המוסדות כמו עיכוב במתן רשיונות במשך חודשים ו/או אי מתן רשיונות בכלל הגורמים להפסדים אדירים שמזעזעים את המוסדות.
    ובמקום שהפקידים במשרד החינוך כמו גור רוזנבלט ראש אגף הרישוי, המנכלי"ת, חגי כ"ץ מהחשבות ועוד, ישלמו בתפקידם ויודחו ו/או לכל הפחות יחוייבות בשיפוי נזקים כפי שמורה החוק, פקידים חצופים ועזי מצח עוד מנצלים את ההתעמרות בכדי לוודא וידוא הריגה למוסדות ע"י נוהל שקובע כי מוסד שלא יכול להוכיח איתנות פיננסית ישלל לו התקציבים מיידית ובהמשך גם רשיונו
    כל זה ללא ספק חלק ממזימה לגרום לקריסת המוסדות או יאוש המנהלים לצורך הפיכת המוסדות לממלכתי חרדי
    אין לאיש פרבליגיה להחמיא לעצמו על סקרים או על תוכניות ומיזמים כמו דיור וכו'(החשובים ללא ספק כשלעצמם) וכל מי שיש בידו לסייע ובפרט אלו הנמצאים בכנסת בעמדות מפתח (ולמעשה כל ח"כ חרדי נמצא בעמדת מפתח ויש לו יכולת להפוך עולמות למניעת החרבת מוסדות החינוך החרדיים)נושא הוא באחריות כבידה ביותר וחייב שיעשה כל שיש לאל ידו!
    אנו מצידנו התרענו ואיש לא יוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה!
    על החכי"ם לדרוש לאלתר ביטול של נוהל זה! והגדלת התקציבים של מוסדות החינוך החרדיים באופן שיהיה תואם כאמור למה שמגיע להם באמת על פי חוק (וודאי ע"פ הסיכומים הקואלציוניים) בכדי שיוכלו לעמוד בדרישות של איתנות פיננסית נאותה!

  7. 2

    כותרת מסכסכת ומיותרת. לא יכול להיות שהוא לא יודע? מאין הקפיצה הזו למסקנות "גפני עוקץ את ליצמן"? ילדים, היזהרו בדבריכם!

  8. 1

    לא הוגן! שמעתי את הראיון והוא רק פרגן לו!!